Tuesday 23 October 2012

In My Shoes


Tanggal 18 sept yg lalu, ckuplah setahun aku d bumi england yg permai ini..dh pelbagai dugaan yg aku n family lalui sepanjang kami berada d sini..alhamdulillah, kami masih d sini..sbg survival..smakin hari semakin matang, semakin hari semakin kuat mnghadapi pelabagai dugaan d bumi asing ini...

Setahun yg telah berlalu, menjauhi kami sekeluarga begitu shj..terasa ruginya tak dicatatkn pengalaman kami spanjang tempoh itu...utk dikongsi bersama sahabat2 yg sudi singgah d blog ni..

Minat aku yg mndalam dlm fotografi akan mnjadi pendorong utama utk aku terus menulis..sesuai dgn nama blog ini 'InMyShoes', aku nak smua org turut merasai pngalaman aku spnjang berada di sini..bagaimana rasanya mnjadi 'aku', bagaimana rasanya berada d bumi asing, bagaimana rasanya if u r 'InMyShoes'...

Foto di atas bkn hiasan semata-mata..itu mmg lah aku, mmg itu adalah kasut ku..kaki ini banyak menapak  di bumi england ini..byk yg ingin dikongsi..



Inilah aku..bersama yg tersayang, teman baik n isteri..Malisa..the reason why im here is bcause of her..aku d sini menemani isteriku ini utk mndapatkn phd nya...insyaAllah, dgn doa smua, beliau akan sukses..itu jugaklah yg sntiasa mnjadi sebahagaian doa aku stiap hari..aminnnnnn

Kami bkn berdua sj di sini..anak yg tersayang turut menemani..Muhammad Alif Zafran bin Mohd Ghadafi aka Alif :-)


Dah nk masuk 4 tahun usia anak aku ni..dia mmbesar d sini..mula belajar bercakap d sini..nmpak gayanya vocab anak aku ni skarang lbih berat english dr malay nya..apa pn, alhamdulillah..itu smua nikmat Allah..nnti blk msia, insyaAllah akan digilapkn blk BM nya tu..

Itulah sbg mukhaddimahnya catatan aku dlm blog ni..sbg perasmian pmbukaan..episod pengenalan..


2 comments:

  1. Alhamdullilah akhirnya ada jygak blog korang.....dpt jugaklah kami kat sini lpskan rindu

    ReplyDelete
  2. hehehe....tiba2 rasa tringin plak nk menulis...so..this is it :-)

    ReplyDelete